"tic tac"

Hmm , blev ingen skola igår för jag försov mig ahhahaha! sen drog jag & träna med ewe. as nice!
Känner att jag måste träna oftare , kanske ska börja träna varje dag som jag gjorde innan. Slutade göra det när jag hade piercat tungan! men ska nog börja med det igen. Även om det är jobbigt. Plus man behöver inte göra så mkt. kanske bara några sit ups , armhävningar , hopprep & sånt om dagen plus gymma.
Och jag måste försöka ha nyttigare mat vanor även om jag vet att jag inte kommer klara det men nu måste jag verkligen göra det. Vill ju bli smalare & om man vill bli det måste man kämpa för det. Måste börja tänka positivt och att jag kan klara det. Gick ju ner rätt mycket förra gången jag gjorde så här. Fast då var jag hos mormor & hon var min egna lilla couch. Så får väl åka upp till henne i sommar & bränna lite fett & sen fortsätta göra det hemma.
Men man kommer väl endå gå ner lite i vikt på sommaren för man rör sig mer & äter inte lika mycket plus att man har lättare att träna som tex. springa ute i det fina vädret. Har ju typ 2 år på mig att gå ner i vikt, ska ju vara fin till Studenten så man kan gå i bikini i zamba tåget (h).


Här kommer lite viktminsknings tips:

Drick mycket vatten

Två liter per dag är minimum. Om du dricker för lite vatten under din viktnedgång blir det svårare att lyckas. Kroppen behöver vatten för att kunna göra sig av med slaggprodukter. Ett tips för dig som har svårt att dricka vatten är att ta två glas vatten vid varje måltid samt vid de två mellanmålen du äter per dag. Kroppen känner inte skillnad på hunger och törst vilket kan skapa onödiga hungerkänslor under din viktminskning.

 

Motionera

Att motionera är inget måste för de flesta som vill gå ner i vikt men det är verkligen att rekommendera. Du kommer minska snabbare i vikt och du kommer forma din kropp på ett snyggare sätt. Muskler ökar förbränningen vilket innebär att om du bygger på dig extra muskler kommer din viktminskningstakt att öka.

Mät dig en gång i veckan

Det är mycket bra om du inte går till vågen och väger dig varje dag. Din vikt kommer gå upp och ner och det kan bli ett stressmoment om du väger dig för ofta. Tänk också på att du mäter dig, när du går ner i vikt tycker vi det är viktigare att du mäter dig än att du väger dig. Det är fettet du vill bli av med ellerhur? Om du tränar mycket under din viktminskning kanske du inte går ner lika mycket och snabbt som om du inte tränade. Du kommer istället märka det på cmrarna och det är väll cmrarna du vill bli av med?

 

Hittade lite tips på nätet, kanske är till bra användning.

HAHA, detta inlägget skulle egentligen inte handla om detta ;o men kom in i det området så skrev av mig lite plus skrev några tips som jag hitta på nätet.

 

Jag vet en person som kommer skriva " det har du sagt förr " hehe. men men. ibland är jag sån som vill träna mycket & inte äter lika mycket. Och sen ,helt plötsligt, några dagar senare kanske det ändras. men men sånt e livet haha.

Men ska sluta skriva i detta inlägget nu ;o HAHAH har märkt att den blev ganska lång ;o


Kommentarer
Postat av: Ewe

HAHA och nu skriver jag de igen ;) de säger du alltid! precis så sluta bry dig om din vikt och våga ta dina jävla mått istället :D

2010-04-28 @ 14:52:06
URL: http://ewelew.blogg.se/
Postat av: Ewe

Svar : de va inte vad du sa i måndes när vi träna ;) men de e ju bra att du gjort det ;))

2010-04-28 @ 19:42:42
URL: http://ewelew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0